سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده
سرخط خبرها

همه‌‌چیز درباره بازگشت ابومسلم | احیای ابومسلم با نسخه سیاه‌جامگان!

  • کد خبر: ۴۸۰۴۰
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
همه‌‌چیز درباره بازگشت ابومسلم | احیای ابومسلم با نسخه سیاه‌جامگان!
محمدرضا عباسی، مالک ثبتی باشگاه، به شماره‌۸۴۹ بنا دارد ابومسلم را احیا کند و گویا بازگشت مشکی‌های مشهد از هر زمانی به واقعیت نزدیک‌تر است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ درست ۱۰ سال و ۵ ماه و یک هفته پیش بود که سوت جمشید محمدی نه‌تن‌ها حکم به شکست تلخ ابومسلم در آخرین دیدار لیگ برتر نهم داد، بلکه مشکی‌ها را وارد مسیر پاک‌شدن از صفحه حیات فوتبال کشور کرد. تیم فوتبال ابومسلم که شناسنامه فوتبال شرق کشور است، بعد از سقوط از لیگ برتر نهم به دسته‌یک، آرام‌آرام به ورطه نابودی افتاد و بعد از آن نه فقط برای فوتبال‌دوستان مشهدی، بلکه حسرتش بر دل همه اهالی فوتبال کشور ماند.
 
حالا بعد از گذشت سال‌ها فراغ و دوری خبر می‌رسد مالک ثبتی باشگاه به شماره‌۸۴۹ بنا دارد ابومسلم را احیا کند و گویا بازگشت مشکی‌ها از هر زمانی به واقعیت نزدیک‌تر است. محمدرضا عباسی که در طول این ۱۰ سال با تیم سیاه‌جامگان تلاش کرد نام و خاطره ابومسلم را در اذهان هواداران فوتبال مشهد زنده کند، حالا بعد از نابودی مشکی‌های دوم شهر، دوباره در‌پی آن است تا با نسخه سیاه‌جامگان، ابومسلم را احیا کند؛ اتفاقی که هر‌چه دور یا نزدیک باشد، می‌تواند رویدادی هیجان‌انگیز برای فوتبال شهر و مردمانی باشد که هنوز با یاد و خاطره نمایش‌های مشکی دوست‌داشتنی‌شان روزگار می‌گذرانند.


آغاز از لیگ‌۲

سال‌۱۳۹۰ بود که مالک ثبتی ابومسلم، در روز‌هایی که تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از ماندن نام این تیم در شهر جریان داشت، اقدام به تأسیس باشگاهی جدید با نام «سیاه‌جامگان» کرد. محمدرضا عباسی، با تأسیس این تیم جدید در فوتبال مشهد، مستقیما با خرید امتیاز یک تیم از لیگ دسته‌دوم، حیات باشگاه جدید را آغاز کرد. مشکی‌های جدید شهر توانستند پله‌پله بالا بیایند و با رضا مهاجری لیگ‌برتری شوند. بعد از این صعود دلنشین که آرام آرام هواداران فوتبال مشهد را به این تیم وابسته کرده بود، سیاه‌جامگان در مسیر سخت لیگ برتر گرفتار ناکامی شد و دست‌آخر بعد از ۳ سال حضور این تیم در لیگ برتر، مشکی‌های دوم شهر مشهد به لیگ پایین‌تر سقوط کردند و با حضور‌نیافتن در لیگ‌یک، نابود شدند.
 
حالا مالک آن تیم با همکاری و همراهی طیف متنوعی از چهره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی می‌خواهد با همان نسخه سیاه‌جامگان ابومسلم را احیا کند. گویا مشکی‌ها قرار است کارشان را از خرید امتیاز تیم «امید گناوه» یا یک تیم تهرانی در لیگ دسته‌دوم شروع کنند؛ امتیازی که گفته می‌شود دست‌کم ۲ میلیارد تومان برای آن‌ها آب می‌خورد.


فرار از اشتباهات با هیئت مؤسس ۵۰‌نفری!

محمدرضا عباسی برای احیای ابومسلم با نسخه سیاه‌جامگان پیش از هر چیز باید از تکرار اشتباه‌های گذشته جلوگیری کند. او در اولین گام نسبت به جمع‌کردن یک هیئت مؤسس قوی اقدام کرده است. آن طور که شنیده می‌شود، این هیئت مؤسس از ۵۰ چهره تأثیرگذار ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهر تشکیل شده‌اند و قرار است هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره‌ای از میان این افراد تشکیل شود.
 
جواد آرین‌منش، بصیری‌پور، ابوالقاسم باروح، محمدحسن نوریان، محمد الهی (هنرپیشه)، هاشم حسینی، احسان اصولی و... برخی از نام‌هایی هستند که درباره هیئت مؤسس این باشگاه به گوش می‌رسند. نکته جذاب دیگر درباره قالب جدید مشکی‌پوشان مشهدی این است که پسوند شهر بهشت قرار است در کنار نام این تیم قرار بگیرد تا سیاه‌پوشان جدید با نام «ابومسلم شهر بهشت» پا به عرصه وجود بگذارند.


۳ گزینه برای نیمکت جذاب

با مطرح‌شدن دوباره مسئله احیای ابومسلم، چشم‌های زیادی به نیمکت تیمی خواهد بود که بی‌تردید می‌تواند به‌خاطر نامش خیلی زود مورد اقبال عمومی مردم مشهد قرار بگیرد. گفته می‌شود اکبر میثاقیان، مجتبی سرآسیایی و سعید خانی ۳ گزینه نزدیک به این نیمکت هیجان‌انگیز هستند. میثاقیان به‌عنوان نماد ابومسلم که سال‌ها در این تیم بازی و مربیگری کرده، گزینه همیشه‌بالقوه‌ای است که باید دید برای هدایت مشکی‌ها بالفعل می‌شود یا خیر؛ البته میثاقیان شرایط سنی ویژه‌ای دارد و باید دید توان تحمل بار سنگین فشار‌ها و استرس‌های فوتبالی را همچنان در این سن‌و‌سال خواهد داشت یا نه؟ مردی که البته پیش‌از‌این نشان داده است همیشه قلبش برای چالش‌های بزرگ و مأموریت‌های غیرممکن می‌تپد و سال گذشته موفق شد تیم بحران‌زده ملوان بندر انزلی را با چنگ‌و‌دندان در لیگ دسته‌اول کشور نگه دارد.
 
مجتبی سرآسیایی گزینه دومی است که ظاهرا به تیم نزدیک‌تر از سایر گزینه‌هاست. سرآسیایی که در یک نیم‌فصل با شهرخودرو لیگ‌برتری نتایج درخور‌توجهی گرفت، خیلی زود نام خود را به‌عنوان مربی بر سر زبان‌ها انداخت و بعد از آن در گل‌گهر هم درخشان بود. او حالا بی‌تیم است و بعید نیست در صورت مواجه‌شدن با این پیشنهاد جذاب و هیجان‌انگیز اگرچه برای لیگ‌۲ دوباره به میدان بیاید و همچون سال‌هایی که پای پدیده ماند، این‌بار برای ابومسلم محبوبش آستین‌ها را بالا بزند. سومین گزینه این فهرست هم سعید خانی است. یکی از آخرین کاپیتان‌های ابومسلم در لیگ برتر که البته تجربه گران‌سنگی در عرصه مربیگری ندارد؛ اما گزینه چندان غیرمحتملی به نظر نمی‌رسد.


فرصت کم تا رستگاری دوباره

محمدرضا عباسی و هیئت مؤسسش در صورت رو‌به‌راه‌شدن کارها، برای خوشبختی دوباره با ابومسلم شهربهشت فرصت زیادی ندارند. بنا بر اعلام قبلی فدراسیون فوتبال و در صورت به‌وجود‌نیامدن مشکل کرونایی، لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور قرار است از سوم آذر آغاز شود؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد، بی‌شک کار را برای تیم تازه‌تأسیس مشکل خواهد کرد، چرا‌که زمان بدن‌سازی و جمع‌آوری تیم خیلی دشوار خواهد بود. باوجوداین گفته می‌شود ابومسلمی‌ها بنا دارند با جمع‌کردن استعداد‌های بومی مشهد تیمی آبرومند برای رستگاری و صعود به لیگ دسته‌اول ببندند. لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور در ۲‌گروه دوازده‌تیمی برگزار می‌شود و دست‌آخر ۳ تیم لیگ‌یکی می‌شوند. اتفاقی که می‌تواند شروع مسیر بازگشت ابومسلم به فوتبال کشور باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->